UAB "Indeform" įgyvendina ES finansuojamą projektą „Vaikų fizinio aktyvumo ir sveikatos stiprinimas taikant šiuolaikines technologijas“.

Ikimokyklinio amžiaus vaikų laikysena yra vienas iš raumenų ir kaulų sistemos sutrikimų, aktuali visuomenės problema, kadangi ikimokykliniu laikotarpiu laikysena formuojasi ir, atsižvelgiant į smulkiosios motorikos ypatumus, galima operatyviai užtikrinti optimalią judėjimo funkciją. 2019 metais UAB „Indeform“ kartu su Kauno technologijos universiteto mokslininkais atliko tyrimą, siekdama atskleisti rizikos veiksnius, turinčius įtakos 5-7 metų vaikų netaisyklingos laikysenos formavimuisi. Rezultatai parodė, kad Kauno mieste 64,6% proaktyviai tirtų ikimokyklinio amžiaus vaikų turėjo stuburo sutrikimų. Apžvelgus Lietuvos vaikų ir paauglių sveikatos ir fizinio pasirengimo rodiklius per pastaruosius dvidešimt metų, pastebėta, kad daugelio mokinių fizinio pasirengimo aspektai pablogėjo.

Spręsdama ikimokyklinio amžiaus vaikų netaisyklingos laikysenos problemą, UAB „Indeform“ vykdo projektą „Vaikų fizinio aktyvumo ir sveikatos stiprinimas šiuolaikinėmis technologijomis“. Projekto pradžios data – 2023.07.01, pabaigos data – 2024.12.30, jo vertė – 108715,66 Eurai. Projektas iš dalies finansuojamas Sporto rėmimo lėšomis.

Projekto tikslas – interaktyviomis priemonėmis skatinti vaikų fizinį aktyvumą. Įgyvendinant projektą bus padidintas ikimokyklinio amžiaus vaikų fizinis aktyvumas, naudojant šiuolaikines technologijas – platformą su 10 animacinių edukacinių žaidimų, sujungtų su fizinių pratimų rinkiniu, skirtu specifinėms laikysenos problemoms ir raumenų ir kaulų sistemos sutrikimams spręsti. Planuojama, kad fizinio aktyvumo iniciatyvoje dalyvaus ne mažiau kaip 400 vaikų iš atokių Lietuvos regionų. Renkantis ikimokyklinio ugdymo įstaigas – darželius, didelis dėmesys bus skiriamas galimybių fizinio aktyvumo iniciatyvoje dalyvauti vaikams, turintiems mažiau galimybių dėl tam tikrų apribojimų. Viešinant projekto veiklas, visuomenė bus supažindinama su nauju, inovatyviu vaikų fizinio aktyvumo skatinimo rinkoje produktu ir jo teikiamomis galimybėmis: įgyjama naujų žinių, kad vaikų įsitraukimas į fizinį aktyvumą ir motyvacija gali būti skatinami per priimtiną interaktyvią veiklą. priemonėmis, pasiekiant reikšmingų rezultatų užkertant kelią netaisyklingos laikysenos formavimuisi ir su tuo susijusioms sveikatos problemoms, vaidmuo modernizuojant švietimo sferą.




UAB Indeform, vykdo EU finansuojamą projektą - "Naujų skaitmeninių produktų kūrimas, investuojant į KKI produktų kūrimui būtiną infrastruktūrą“

Daugumoje Lietuvos, ypač regioninių muziejų vyrauja morališkai pasenusios ekspozicijos, kurios nėra įdomios ir patrauklios šiandieniniam modernaus technologijų amžiaus lankytojui – ikimokyklinio amžiaus vaikams, moksleiviams, jaunimui.

Projekto „UAB "Indeform" naujų skaitmeninių produktų kūrimas, investuojant į KKI produktų kūrimui būtiną infrastruktūrą“ Nr. 13.1.1-LVPA-K-309-01-0019 įgyvendinimo metu įmonė siekia įsigyti kompiuterinę ir techninę įrangą, kuri leis kurti modernius, interaktyvius, žaidimizacija praturtintus produktus muziejams, turizmo centrams ir kitoms kultūros įstaigoms ar renginiams; taip pat moderniomis, inovatyviomis ir interaktyviomis priemonėmis ir turiniu atnaujinti ir papildyti morališkai pasenusias muziejų, turizmo ir kultūros centrų ekpozicijas ar renginius.

Projekto trukmė 13 mėn.

Projekto vertė - 145335,00 Eur. Projektui skirto finansavimo suma - 101734,50 Eur. Projektas dalinai finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo, pagal Europos Sąjungos atsako į COVID-19 pandemiją priemonę Nr. 13.1.1- LVPA- K- 309 „Paskatos gerinti kultūros ir kūrybinių industrijų įmonių infrastruktūrą”.

Taikant modernius, interaktyvius, žaidimizuotus skaitmenizuoto turinio pateikimo sprendimus, perteikiamus per individualias bei grupines patirtis, projekto įgyvendinimo metu įsigyta kompiuterinė ir techninė įranga leis sukurti ir pasiūlyti muziejams, kultūros, švietimo įstaigoms technines platformas, padedančias valdyti interaktyvias erdves, kurias sudarys individualios virtualios realybės patirčių zonos, bendros grupinės, projekcijų pagalba sukuriamos 360 patirčių zonos, interaktyvios pagal lankytojų profilį valdomos ekspozicijos.

Projektas prisidės prie Europos Sąjungos Baltijos jūros regiono strategijos veiksmų plano politinės srities “Kultūra – Kultūros ir kūrybos sektoriai“, nes pasitelkiant skaitmenines technologijas bus aktyviai plėtojamos kultūrinio, kūrybinio pobūdžio veiklos, kurių pagrindu bus kuriami tiek nacionaliniame, tiek tarptautiniame lygmenyje inovatyvūs, konkurencingi, didelę pridėtinę vertę turintys produktai, kurie tiesiogiai sąlygos tiek įmonės, tiek Lietuvos ūkio, o tuo pačiu ir Baltijos jūros regiono tarptautinio konkurencingumo didėjimą.




UAB „Indeform“ vykdo ES finansuojamą projektą „Interaktyvios edukacinės platformos vaikų sveikatai stiprinti sukūrimas“

Ikimokyklinio amžiaus vaikų laikysena yra aktuali socialinė problema ir didėjantis tyrėjų susidomėjimas (Steel ir kt., 2003). Kadangi laikysena formuojama ikimokykliniu laikotarpiu, atsižvelgiant į smulkiosios motorikos ypatumus, galima laiku užtikrinti optimalią judėjimo funkciją (Rodger ir kt., 2010). Skeleto ir raumenų sistemos sutrikimai yra ypatinga problema, kuri dažniausiai randama 5–7 metų vaikams (Daniuševičiūtė-Bražaitė, 2019). Daugelis mokslininkų mano, kad tokio amžiaus vaikams kaip prevencinę priemonę reikėtų taikyti tikslines kineziterapijos programas – siekiant išvengti laikysenos ir smulkiosios motorikos sutrikimų (Dobbins ir kt., 2009).

Siekdama išspręsti ikimokyklinio amžiaus vaikų netaisyklingos laikysenos problemą, UAB „Indeform“ vykdo projektą „Interaktyvios edukacinės platformos vaikų sveikatai stiprinti sukūrimas“. Projekto trukmė – 24 mėnesiai, projekto vertė – 249912 079 Eur. Projektą bendrai finansuoja Europos regioninės plėtros fondas, kaip ES atsakas į COVID-19 pandemiją.

Projekto tikslas – sukurti interaktyvių edukacinių žaidimų (žaidimų programų) platformą, skatinančią vaikų fizinį aktyvumą, paprastus ir sudėtingus judesius derinant į 10 animuotų pratimų programų. Pasak mokslininkų, interaktyvių vaizdo žaidimų pasaulis yra veiksminga priemonė būti fiziškai aktyviam (Macanovic ir kt., 2010). Asmenys gali būti fiziškai aktyvūs per animacinius žaidimus, šokdami, kovodami, medituodami, vairuodami valtį ar gelbėdami pasaulį (Trout, 2007). UAB „Indeform“ sukurta interaktyvių edukacinių žaidimų platforma bus patraukli treneriams, kūno kultūros mokytojams, kineziterapeutams, sveikatingumo klubų instruktoriams ar asmenims kaip unikalus ir kūrybiškas mokymo ar prevencijos būdas. Interaktyviojo ugdymo platforma padės efektyviau organizuoti neformalųjį kūno lavinimą. Jame atsakingoms institucijoms bus pateiktos gairės, kaip kryptingai formuoti fizinio aktyvumo skatinimo politiką ir gerinti vaikų sveikatos rodiklius ikimokyklinio amžiaus vaikams, vykdyti mokslu pagrįstas intervencijas, taikyti veiksmingas sveikatą stiprinančias ugdymo programas, vadovauti pedagogams, tėvams, neformaliajam fiziniam ugdymui. švietimo specialistai.