Virtuali ekskursija po muziejų - Knygnešių Keliu

Virtuali ekskursija po muziejų, sukurta siekiant pagerinti lankytojų patirtį nauju, įtraukiančiu ir interaktyviu būdu, be muziejaus darbuotojų pagalbos.

Klientas

Unikalus ir vienintelis Lietuvoje knygnešių muziejus, įsikūręs vaizdingose Krekenavos apylinkėse, sodybos klėtyje. XIX a. šioje vietoje rinkdavosi Garšvių knygnešiai, čia taip pat buvo slepiama draudžiama spauda. Svirnas susijęs ir su rašytojo, švietėjo J.Tumo-Vaižganto gyvenimu ir veikla. Jo atminimui ekspozicija įkurta 1987 - 1991 metais. Ši vieta puikiai atspindi to meto atmosferą, vasaromis kviečianti ir mažus, ir didelius praleisti laiką jos apylinkėse, gamtos apsuptyje.

Problema

Klientui reikėjo kūrybiško ir inovatyvaus būdo, kaip pritraukti daugiau lankytojų ir sukurti įtraukiančias patirtis. Tai leistų giliau pasinerti į muziejaus istoriją, skatintų susidomėjimą ir atvertų galimybes ją pamatyti iš naujos, įdomesnės perspektyvos. Taip pat siekta suteikti daugiau informacijos apie žymias to krašto asmenybes.

Muziejus ieškojo sprendimo, kaip modernizuoti ir interaktyvinti ekspoziciją, išplėsti lankytojo patirtį, leidžiant tyrinėti svirno interjerą ir eksterjerą bei sukurti atradimo džiaugsmą. Svarbu buvo užtikrinti, kad šios interaktyvios patirtys būtų prieinamos ir pavieniams lankytojams, suteikiant galimybę jiems savarankiškai, be muziejininko pagalbos, mėgautis ekspozicija.

Sprendimas

Atsižvelgdami į kliento poreikius, sukūrėme inovatyvų sprendimą – virtualų turą mobiliosios aplikacijos formatu – žaidimą „Knygnešio kelias“. Ši patirtis leidžia muziejaus lankytojams įsijausti į knygnešių vaidmenį, suteikdama galimybę patirti jų kasdienybę ir iššūkius. Kiekvienas vartotojas individualiai supažindinamas su to laikmečio knygnešio darbo realijomis Panevėžio krašte, o interaktyvus žaidimo formatas skatina smalsumą ir įtraukia į autentišką istorijos pažinimo procesą.

Prie pat svirno įėjimo durų lankytojų laukia QR kodas – būtent čia prasideda jų interaktyvi kelionė.Vos nuskenavus kodą, pristatoma trumpa įvadinė istorija apie tai, kaip žaidėjas tampa knygnešiu ir šiandien yra jo pirmoji misija. Tačiau sėkmingai įveikti užduotį gali tik tinkamai pasiruošęs – reikia atsirinkti būtiniausius daiktus ir susikrauti juos į krepšį. Kiekvienas sprendimas čia svarbus, nes pasirinkimai kelionės pradžioje nulems, kokie nuotykiai ir pavojai lauks toliau.

Šis žaidimas išplečia muziejaus patirtį už svirno sienų. Lankytojai kviečiami tyrinėti visą muziejaus teritoriją, kur kiekviename žingsnyje jų laukia interaktyvūs galvosūkiai ir įtraukiančios užduotys. Žaidėjai susiduria su klausimais, kaip slapta perkelti knygas per sieną? Kur jas paslėpti, jei horizonte pasirodo žandarai? Kokia slėptuvė būtų saugiausia, jei artėja pavojus? Šie sprendimai ne tik žaidimo dalis, bet ir autentiška galimybė pajusti to meto knygnešių kasdienybę.

Pagrindinė siužeto linija – veiksmas, įtampa ir išgyvenimo instinktas. Žaidėjas turi išvengti žandarų, sprukti, slapstytis ir rasti būdų pergudrauti persekiotojus. Kiekvienas sprendimas gali lemti sėkmę arba nesėkmę, todėl įsitraukimas garantuotas.

Galutinis žaidimo tikslas yra išsaugoti lietuviškumą. Pavojinga kelionė su draudžiamomis knygomis baigsis tik tada, kai jos bus sėkmingai paslėptos autentiškoje knygnešių slėptuvėje, lygiai taip, kaip tai darė tikrieji XIX a. lietuvybės saugotojai.

Apibendrinimas

Kartu su Knygnešių muziejumi be galo džiaugiamės sukūrę įtraukiantį ir jaunosios kartos lankytojams patrauklų sprendimą, kuris leis geriau suvokti knygnešių svarbą to meto Lietuvai ir suprasti kokią didelę reikšmę tai turėjo mūsų šalies formavimuisi. Tikime, jog tai padės gerinti muziejaus edukaciją, pritraukti naujų lankytojų bei svečių, kurie be muziejininko pagalbos galės patirti tikrąjį to meto knygnešio kelią ir susipažinti su krašto istorija.

Didžiuojamės turėdami galimybę bendradarbiauti su Lietuvos muziejais kuriant inovatyvius sprendimus, siekiant bendrų ekspozicijos sušiuolaikinimo ir skaitmenizavimo tikslų, kurie taip pat prisideda prie istorijos bei paveldo puoselėjimo ir išsaugojimo.
Susisiekime