Unikali interaktyvi patirtis - Muziejus ant Ratų

Interaktyvi muziejaus ekspozicija Lietuvos švietimo istorijos muziejui

Klientas

1922 m., Kaune įkurtas Lietuvos švietimo istorijos muziejus, yra vienas seniausių ir labiausiai vertinamų muziejų Lietuvoje. Jo istorija prasidėjo nuo Švietimo ministerijos iniciatyvos, surengti vaizdinių mokymo priemonių parodą mokytojams ir mokiniams, kuomet švietimo sistema susidūrė su dideliais iššūkiais, trūko mokymo priemonių. Nuo to laiko, muziejus įvairiai keitė savo statusą, pavadinimą, adresą ir veiklos sritis. Dėl išliekančio palikimo ir tvirtos reputacijos, jis tapo svarbia regiono kultūros institucija. Turėdamas vertingą istoriją ir įsipareigojimą diegti naujoves, muziejus pirmauja inovatyvių technologijų panaudojimo srityje. Muziejus, pasitelkdamas interaktyvias technologijas, siekia pristatyti istoriją lankytojams įdomiu bei patraukliu būdu.

Problema

Lietuvos švietimo istorijos muziejus siekė sukurti išskirtinę patirtį muziejaus lankytojams, pristatant unikalią, rinkoje atitikmens neturinčią ekspoziciją. Projekto tikslas buvo sukurti vizualiai stulbinančią, interaktyvią ir saugią erdvę, kurioje lankytojai galėtų judėti grupėmis. Projektui įgyvendinti prireikė daugiadisciplininės specialistų komandos: istorikų, eksponatų dizainerių, programuotojų, inžinierių ir autobusų pertvarkymo specialistų.

Vienas svarbiausių iššūkių buvo paversti idėją realybe, užtikrinant vizualiai patrauklią ir emociškai paveikią apsilankymo muziejuje patirtį. Siekiant sukurti „WOW“ įspūdį lankytojų akyse, Indeform Interactive specialistų komanda pritaikė ilgametes žinias dizaino ir technologijų srityse. Reikėjo atrasti pusiausvyrą tarp patrauklios ir įtraukiančios aplinkos sukūrimo, tuo pat metu perteikiant edukacinę žinutę, ir mokomąjį turinį. Taip pat, bendradarbiavome su įvairių sričių meno bei mokslo ekspertais, kad būtų sukurtas daugiadisciplininis požiūris, kuris įtrauktų ir įkvėptų lankytojus keliauti erdvėje, ir laike.

Dar vienas svarbus uždavinys buvo patraukliai pristatyti įdomiausias istorijas, pasitelkiant modernias technologijas. Siekiant užtikrinti įsimintiną edukacinę patirtį, reikėjo nustatyti lankytojų kelionės iššūkius ir sukurti bei pritaikyti interaktyvius žaidybinius metodus Pasitelkdami naujausias interaktyvias technologijas, turėjome tikslą ne tik atkurti Lietuvos kultūros paveldą, bet ir įgyvendinti išskirtinį projektą, rinkoje unikalų sprendimą.

Sprendimas

Įžengus į mobilų muziejų, akis iškart patraukia elegantiškas, futuristinis interjeras, kuris tarsi dūzgia nežemiška energija. Sunku patikėti, kad tai yra žmogaus išradingumo vaisius – autobusas, kaip kelionės laiku mašina. Autobuso viduryje, galima pastebėti didingą ir vizualiai stulbinantį reaktorių. Šalia jo esančiame plakate, paaiškinama, kad šis reaktorius buvo sukurtas specialiai kelionės laiku mašinai maitinti ir jis pats savaime yra technologinis stebuklas. Dėl sudėtingų ričių ir blizgančių metalinių komponentų, akivaizdu, kad jo sukūrimas reikalavo didelio indėlio.

Pažvelgus į autobuso interjerą, galima suprasti, kad visa, kas slypi viduje, yra sukurta mokslininkų ir inžinierių dėka, savo gyvenimą paskyrusių kelionių laiku paslaptims atskleisti. Muziejaus ekspozicijoje galima išsamiai susipažinti su mašinos sandara – nuo sudėtingų grandinių iki pažangių algoritmų, leidžiančių jai keliauti laiko tėkme. Neįmanoma nepajusti nuostabos dėl tokių autobuso teikiamų galimybių ir nesusimąstyti, kokie nuotykiai laukia tų, kurie išdrįs įžengti į vidų ir keliauti laiku.

Mobiliojo muziejaus, kurio tema – kelionė laiku, koncepcija yra unikalus ir įdomus būdas atgaivinti istoriją iš naujos, ir įdomios perspektyvos. Kartu su partneriais, kruopščiai parinkome eksponatus, kurie pristato svarbius įvairių epochų įvykius, kultūrinius judėjimus ir technologinę pažangą. Ši patirtis leidžia lankytojams įsitraukti į istorijos pasakojimą ne tik edukacine, bet ir pramogine prasme, todėl tai itin patrauklu jaunąjai lankytojų kartai.


Mūsų sprendimas apima įvairias interaktyvias technologijas, tokias, kaip LED, garso sistemos, jutikliniai ekranai, planšetiniai kompiuteriai, televizoriai, suteikiant lankytojams išties žaismingą patirtį, kurioje jie gali varžytis tarpusavyje, spręsdami skirtingų laikmečių galvosūkius. Tokiu būdu sukuriama patraukli ir įsimintina lankytojų patirtis, kuri suteikia didelę pridėtinę vertę Lietuvos kultūros paveldui ir bendrąja prasme, muziejų inovacijoms.

Mobiliojo muziejaus koncepcija taip pat yra sprendimas tiems, kurie dėl fizinių ar geografinių apribojimų negali lankytis tradiciniuose muziejuose. Užtikrinant maršrutus tarp skirtingų Lietuvos miestų ir regionų, suteikiama galimybė susipažinti su naujausiomis interaktyviomis technologijomis bei efektyviai įsitraukti į Lietuvos istorijos pažinimą.

Projekto vystymo eigoje, susidūrėme su itin ribotos erdvės ir techninių sprendimų, apimančių žaidybinimo metodų paiešką, iššūkiais. Tačiau, pasitelkę kūrybiškumą ir išradingumą, šios kliūtys buvo įveiktos su kaupu, viršijant turėtus lūkesčius. Galutinis sprendimas nustatė naują standartą būsimiems interaktyviems sprendimams muziejuose, lankytojų kelionių kūrimo koncepciją perkeliant į kitą lygmenį.

Apibendrinimas

Šiame projekte nagrinėjamas šiuolaikinių, interaktyvių muziejų sprendimų poveikis lankytojams ir visai bendruomenei, atskleidžiant novatoriškos, svaiginančios patirties galią įkvėpti ir šviesti įvairaus amžiaus žmones. Nepaprastai didžiuojamės, kad kartu su Lietuvos švietimo istorijos muziejumi sukūrėme ne tik interaktyvią parodą, bet ir nuolatinio dalyvavimo bei dialogo platformą, skatinančią bendruomeniškumą.

Šiuo projektu siekiame mesti iššūkį tradicinėms sampratoms apie tai, koks gali būti muziejus, ir parodyti, kad pasitelkę naujas, inovatyvias technologijas, ir dizaino metodus, galime sukurti patirtį, kuri būtų prasminga, ir prieinama platesnei auditorijai. Pasitelkdami įvairius interaktyvius elementus, tikimės sužadinti lankytojų smalsumą ir aistrą mokytis, skatinti juos tyrinėti praeitį ir mąstyti apie ateitį.

Tikime, kad interaktyvių sprendimų poveikis peržengia paties muziejaus sienas – suteikiant platformą įtraukiančiai patirčiai ir švietimui, tikimės prisidėti visuomenės informuotumo ir bendruomeniškumo didinimo, įkvepiant mokytis ir augti kartu.
Susisiekime